oh... learn to be the best...

Hari ni breakfast/lunch di ss14 pj, tempat student UM panggil mapley.. aku rasa tempat ni paling strategik kalo nak makan best.. but wife lebih suka moksu ss17.. ahaks... memana pun bole asalkan kenyang.. aku jarang makan kat umah sbb terlalu sibuk sana sini.. igt nak gi shah alam bincang dgn ustaz malik x-guru samttaj 2004 skrg ni lawyer syariah.. nak kembangkan network dan bina another pipeline for our future..

arini sedang merangka kembali planning project dan berfikir rasional bagaimana mahu menyelesaikan beberapa isu penting mengenai kehidupan.. Bagi aku yang masih muda dan kuat ini kene berfikir lebih panjang dan banyak berbanding orang lain.. Bukan utk diri sendiri malah juga utk orang lain..

Nak tak nak aku mesti sambung wat master.. master in business administration.. MBA.. ia akan menguatkan pengetahuan mengenai management + business.. 2 aspek dalam praktikal bisnes yang maha penting.. cumanya financial management kene belajar dengan sifoo2 handal terutamanya chinese...

Aku dah lama tak jumpa mr tommy director ict zone sdn bhd.. igt nak diskus dan cari idea lagi yang terbaik.. orang mcm dia tu satu dalam sejuta... aku berminat cara dia planning & implementing.. very² smart person..

Selain tu beberapa orang Hijjaz dan artis nasyid yang perlu jumpa untuk mengeratkan kembali persahabatan yang dah lama tak jumpa.. kenkadang dunia ini semakin cemburu.. aku juga sibuk dengan planning sendiri, mereka juga ada yang buat hal lain.. Tidak spt zaman kegemilangan mahasiswa dulu.. langbiru adalah bebas setinggi awan biru.. masa tu tiada siapa jangka budak ini akan jadi lebih jauh dari apa yang difikirkan.. yelah.. sebelum graduate sudah kerja, orang lain pula bertungkus lumus cari kerja.. orang tgh berkarier sibuk kawin sampai tak jadi nak gi jakarta.. rasanya semua terlalu pantas..

Dalam masa 3 tahun lagi atau tepatnya tahun 2010 aku sudah stable baik punya... all of my pipelines will functioning very well... tak sabar bina sebuah empayar sendiri.. sbb aku dilahirkan bukan untuk kerja simple, sebaliknya mahu challenge lebih dr itu.. bercita-cita nak ke UK dan Jordan kembangkan cawangan di sana.. wife boleh jaga jordan, maybe aku jaga market UK.. whoho.. supaya pengetahuan b.arab tak pupus, sbb tu kene plan utk pi memana bahagian timur tengah.. tapi lecturer en kamaruzzaman dah pi azhar mesir utk PHD dia.. igt nak wat di sana jugaklah.. di UK plak ada sedara sana, malah member webmaster berlambak kat manchester.. alang2 nak gi sana tgk MU lawan live di old trafford stadium..

Semalam tgk 2 citer... spiderman 3 dan blade trinity.. download guna rapidleech kat 10 server, dalam masa 2 jam settle download 800mb movie... aku keboringan seh.. ahaha.. sibuk2 pun boring... mana taknyer, rutin yang sama membuatkan aku bosan.. :) .. kalo ada cabaran baru buat MBA kan bagus.. tingin gak masuk class dan buat assignment.. presentation dan berdebat dalam byk hal... ala2 student dedulu... sure best kan..

satu lagi.. igt nak ambil subjek psikologi... berminat nak baca minda orang.. penah tgk citer The Mentalist... mmg gile aa.. expert tu tau apa subject tu fikirkan.. dari personal, rasa sedih dan gembira serta apa orang lain fikirkan ttg dia di tempat lain... mungkin science + psikologi = telepati..

skrg ni saya tau apa yang anda fikirkan... sudah tiba masanya stop baca.. sbb entry kali ni panjang sgt... hehehe..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.