Perubahan gaya hidup untuk kesihatan..

Blood pressure aku naik lagi hari ni.. tak betah nak wat kerja.. ebook aku tersadai lagi.. nampak gaya aku kene reverse gear.. merubah beberapa gaya hidup untuk meneruskan perjuangan yang masih berlangsung.. andai aku tergugur awal, maka rugilah apa yang sedang dibuat sekarang ini..

Aku harap dapat lihat beberapa projek berjalan dengan lancar sepertimana yang diharapkan. Namun keterbatasan menyebabkan ia slow sejak akhir-akhir ini.. masih ada 35% lagi perlu disiapkan seterusnya mencipta sejarah pertama bagi projek tersebut.

Doc suruh aku rehat dan makan ubat ikut jadual.. dah tak minum ais dan makanan heavy garam.. banyak minum jus buah dan rehat yang mencukupi.. kene rileks, dan esok aku ingat nak gi jogging.. lupakan sebentar kerja dan office.. lepas tu nak mandi manda kat ulu yam.. aku rindu air nya yang sejuk tuh..

Aku kali ni kene pentingkan kesihatan daripada workaholic tak tentu hala.. im pushing the limit.. and my body cannot take it no more..

kenkadang manusia ada limitnya juga.. aku sudah tidak semuda dulu nak push gila-gila kerja.. ada masa kene smart dan ada masanya kene hard.. depends on the situation.. aku kene bijak mengurus diri dan kerjaya..

sabtu nanti aku nak wat acupunctur.. rasanya dah sampai masa utk cuba rawatan alternatif daripada rawatan hospital yang terlalu mengarut berbanding homopati.. setahu aku mengikut kajian, orang sekarang di Britain terutamanya lebih memilih rawatan homopati daripada hospital biasa... malah penyakit kanser kronik yg tak dapat dirawat dgn kaedah perubatan konvensional telah terbukti berhasil sembuh dgn formula perubatan homopati..

aku rasa semua orang patut didedahkan ttg apa sebenarnya yg berlaku di seluruh dunia termasuk Malaysia yg mempertahankan kaedah allopathy (scientific-drug medicine) berbanding kaedah holistic medicine spt homoepathy yang menggunakan natural sources terutamanya pokok, akar dan herba bahan semulajadi dalam rawatannya..

Sbb tu aku tak suka minum ubat hospital terutamanya antibiotic.. kebanyakannya tidak semulajadi dan ada side-effect.. skrg ni nak belajar lebih byk apa itu homoepathy dan bagaimana ia mampu menyumbang utk org ramai. Aku rasa ia satu perkembangan menarik.. dalam sakit pun ada sesuatu yg baru dipelajari..

rawatan acupuncture dan bekam adalah satu kaedah alternatif yg murah tapi cukup berkesan sekali.. aku pasti ia dapat menyembuhkan penyakit darah tinggi dan seterusnya jadi sihat semula... insyallah...

1 ulasan

  1. sesamalah kita jaga kesihatan dik..masih banyak tanggungjawab yg perlu kita laksanakan..kudrat yg Allah beri ni masih banyak gunanya..

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.