Semuanya adalah kerana harapan...

Pernah dgr citer the Pursuit of Happyness ? ... aku suka tagline dia... homeless but not hopeless...

Ceritanya mengujakan sekali.. great movie.. tambah lagi will smith berlakon mmg superb.. then apa yang penting adalah sejauh mana anda percaya pada diri sendiri ? sejauh mana anda 'believe' urselfand can achieve great gifts from the universe ?

Aku minggu lepas menemui sesuatu yang menakjubkan... apabila aku 'berharap' ia adalah doa.. Doa untuk sejahtera.. Doa untuk kebahagiaan dan demi ketenangan abadi..

When im still driving back home, looking at the mirror, see the whole world in front of me, where the mind and soul looking for the most importantly in my life.. im speechless, dear God.. u hear me now and ever.. adakah aku masih mencari erti hidup selama ini ?

Dalam bergelut dengan situasi kesihatan yang tidak mengizinkan, aku cuba memahami dari dalam diri sendiri.. berharap untuk pulih.. berdoa untuk sembuh... dan hari ke hari aku berusaha segalanya, dan kini sudah hampir memulihkan keyakinan kembali... very powerful hope.. harapan yang baik adalah doa.. dan aku berharap akan bertambah sihat dan ceria dari hari ke hari untuk menjadi insan yang paling bertuah di muka bumi ini...

Jika disoroti, aku dulu pernah berharap untuk menjadi bagus seperti yang ada hari ini.. Berkerjaya, office ber'aircond', kereta yang selesa, rumah yang aman, dihormati dan dipercayai.. disayangi dan dikagumi..

Semuanya adalah harapan doa pada suatu ketika dulu... masa tu masih belajar di UM... baru mengenali dunia mahasiswa tetapi sudah berangan masa depan.. Kini aku mencapainya.. alhamdulillah.. semuanya adalah harapan.. yang mana kita perlu kuat untuk membinanya..

Kini... aku mempunyai harapan baru... jauh dari apa yang pernah diimpikan..

Aku ingin jadi jutawan yang dermawan.. mempunyai empayar bisnes yang hebat, mempunyai gagasan idea yang mantap, memiliki sebuah mahligai kediaman yang paling eksklusif.. di situlah pusat empayar perniagaan yang makin berkembang ke seluruh dunia...

Aku ingin jadi seorang yang dikagumi, dari segi idea dan pengalaman. Aku ingin curahkan segalanya untuk ummat.. Jadi manfaat dan biarlah aku bercerita ttg sejarah dan masa depan..

Ia bermula dari dalam diri sendiri.. kita menghayati apa yang kita mahukan.. berdoa dan berusaha.. ia bukan kerja sehari.. secara semulajadi ia akan datang dari sumber yang tak terduga.. percayalah wahai orang-orang beriman... wa yarzuqhu min haisu la yahtasib... dan kami akan memberi rezeki dari sumber yang tidak disangka-sangka...

Kini.. percayalah pada diri sendiri.. percayalah pada kuasa tuhan.. Dia lah sumber segala kekuatan yg tak dpt ditandingi oleh apa jua.. Insyallah masa depan di tangan anda.. Ur wishes, Ur hopes and Ur dreams will become true.. sooner or later...

;)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.