Super monday...

Bayangkan kol 8.00 pagi ada call.. ada meeting kol 9.30 pasal bantuan 500k... peh.. aku terus tanpa berlengah lagi memacu myvi kesayangan ke destinasi di tuju... naik tingkat 11 pakai kot, neck tie, songkok, senyuman... this is my lucky day.. again on monday..

Agenda ke 18, aku memulakan aluan, kertas cadangan dibentang, dari.. bla bla bla... dalam 10 minit.. lulus.. ok done.. stgh juta utk bantuan tersebut berjaya diluluskan utk pembayaran hari ini.

lega.. aku rasa seronok.. meeting bersama orang2 senior.. dato dan datin.. malah pegawai gred 44 dan 48.. aku rasa impian masa kecil sudah terlaksana.. menjadi seorang yang dedicated pada career dan mengetahui apa yg perlu dilakukan..

Aku semakin menyukai situasi ini.. lebih 'grand' namun orang tak nampak.. aku seolah-olah berisolasi dengan dunia yang berbeza.. Sedangkan jiwa masih di sini.. seni dan science-art bergabung membentuk arena yang jauh menyakinkan..

Mungkin lebih selesa sebegini.. Tak diganggu dengan anasir yang ntah apa-apa.. Rasa macam secure saja.. lega, duit pun mantap tak pernah risau sikitpun.. alhamdulillah dan itulah yg menguatkan hati aku membantu mereka yang berada dalam kesusahan... But kini sudah ada satu skill baru... memandang jauh dari sudut hati org apakah ia jujur atau sebaliknya... mata itu aku boleh baca...

Target aku, dalam secure ini... Merancang masa depan dgn gemilang.. 2010 adalah tahun hebat.. cycle revo phase 4 sebenarnya.. Dan masa tu sudah mencapai financial freedom !

Kini banyak usaha perlu dilaksanakan, aku tak mudah puashati.. ada saja yang mahu dicapai.. dari bisnes, cinta, family, personal sebagainya ada target sendiri.. Apa yang penting usaha mesti diteruskan dgn konsisten dan sistematik.. Mencipta bende baru supaya ia lebih hebat...

Aku percaya pada diri.. locus control yang tinggi.. mengasihani diri dengan berhenti mengejar sst yang pernah menyakitimu.. dan mengejar apa yang boleh memberimu kebahagiaan.. itulah kehidupan sebenarnya..

Kerjaya untuk masa kini... bisnes untuk masa depan... dan mencari bahagia untuk selama-lamanya...

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.