Still holding on..

Today i like to challenge myself and push my own limit.. trying to be the best among the best, still fight for my own destiny..

Mungkin sudah sampai masanya aku berehat seketika, mmg tersilap jangka sehingga kaki kanan aku mengalami kekejangan yang cukup kuat. worried if i get paralyse half of my body.. but still hold on tight, be more careful for the next time..

Kenkadang kita tak boleh paksa body kita kerja terlalu kuat, makan dan rehat perlu seimbang. Oleh kerana byk masalah ummat yang perlu diselesaikan. Walaubagaimanapun, aku x kisah jika syahid di medan perjuangan ini, sudah menjadi matlamat utk ditempatkan di kalangan syuhada'.. Kita berjuang di dunia sehabis baik mungkin untuk Allah swt, moga beroleh ganjaran syurga abadi di akhirat nanti..

Allah tidak lihat harta bertimbun-timbun di dunia, Allah tidak lihat nama atau pangkat kebesaran diraja, Allah tidak lihat sepertimana manusia lihat.. hanya amalan taqwa dan keikhlasan dalam mencari redhaNya itulah lebih penting.

Aku tak takut mati... aku seorang yang berani mati..

Mati di dalam medan perjuangan fisabilillah adalah suatu yang mulia.. Bukan mati katak dan sesia dalam kemewahan atau tipu daya dunia.. Mungkin aku mahu rebut peluang yang ada ini beri manfaat kepada insan lain.. Membantu ummat dan menyelesaikan masalah mereka lebih baik daripada solat sunat seribu kali.

Moga Allah permudahkan urusan ku.. moga perjuangan ini diberkati.. tetapkanlah hatiku di dalam iman padaMu yang Ilahi.. dan matikan aku dalam Islam.. amitna ala dinil Islam.. itulah yang terbaik bagi seorang pejuang.. Matlamat akhir kita adalah kerana Allah swt.. Biarlah di syurga nanti kita mengecapi nikmat yang jauh lebih kekal abadi.. ameen..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.