Belajar utk lebih cermat dan tenang..

Im nervous sebelum ni.. dh kene tegur then baru nk fikir jalan dgn bertenang dan cermat. haha... apapun ia memberi pengajaran yang cukup-cukup berguna sekali.. Mmg sukar sewaktu berdarah muda mcm aku ni mengawal adrenalin yang membuak-buak ini... adei.. ada masa nervous ada masa hyper.. patutla b.p. aku naik turun mcm yoyo.. :P

Bagaimana nak cermat dan bertenang di kala berdepan dengan cabaran yang x masuk akal ?

Aku pernah tgk cerita sniper dan shooter.. bgmn seseorg sniper itu mempunyai kebolehan mengawal rentak jantung supaya tembakan tepat pada sasaran yang berkilometer jauhnya... Ia mmg hebat.. kene kawal ritma jantung, lihat kelajuan angin, target sasaran yang tepat dan semua itu perlukan ukuran yang begitu teliti. One target for One shot..

Seronok jg smb pasal ni.. ia mengingatkan aku betapa saat genting si sniper berdepan misi membunuh ketua pengganas di hadapan seluruh pengikutnya... 1 target for 1 shot.. jika tembak 2 kali bermakna lokasi sniper akn terbongkar dn mungkin mbawa padah maut..

Nampaknya lepas ni aku kene kawal pernafasan dan ritma jantung.. mcm berdoa dan bertafakur.. ia sebenarnya ada kekuatan dalaman yang perlu diteroka.. lagi byk elemen dalaman digunakan lg baik kesan luarannya.. natijah lebih baik.. keputusan result lebih sempurna...

ok tak tip ni?

kalo ada tip lain korang share la sini.. manala tau kot2 berkesan utk berdepan dgn cabaran, misi impossible nanti.. :)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.