Kerana busy.. mencipta sesuatu yang bererti...

Nampaknya minggu ini aku terus bz.. reprogramming & restoring.. reanimation 2.0 masih berlaku untuk memperbaiki segala-galanya. Yang menariknya aku sudah tidak perlu banyak menulis di blog kerana focus kepada kerja.

Banyak perkara nak kene buat.. kita bersaing dengan masa.. masa sihat sebelum sakit, masa lapang sebelum sempit, masa kaya sebelum miskin, masa muda sebelum tua dan masa hidup sebelum mati.

Aku kagumi beberapa orang mentor yang selama ini menunjukkan teladan yang baik. Sifat kepimpinan yang luar biasa telah menjadikan aku apprentice yang berdaya saing. Sudah tiba masanya untuk kita buktikan antara yang terbaik dalam hidup ini.

Hidup bukan sekadar berlalu begitu saja... kita perlu mencipta sesuatu yang hebat untuk manfaat masyarakat.. Nilai-nilai yang dicerna dalam pemikiran diterjemah dalam bentuk hasil tindakan yang mengagumkan.

Aku tidak banyak complaint lagi.. alasan tidak penting.. apa yang penting adalah kita dapat aoa yang kita mahukan... fight for it.. bukan menyerah kalah...

Salah satu sifat seorang pejuang adalah.. berani tidak kenal masa.. berani untuk berjaya dan berani untuk gagal... hidup mati seorang pejuang kerana matlamat yang diimpikan.. matlamat yang bermaruah.. kekal selamanya kerana al-Falah..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.