I am Unstoppable !

Aku balik ke ss12 pj berbincang dengan family tentang hasrat utk ke Indonesia dan Brunei... Teruja sebab aku rasa sudah tiba masa untuk terbang jauh dari sini memandangkan di luar sana ada orang sedang menanti. Bukan sebab nak cari teman baru.. tapi sebab kerjasama dan peluang terbentang luas dengan tenaga kerja dan lubuk emas yang jauh lebih menguntungkan.

Walaupun ada 'argument' tetapi bapa telah beri green light.. aku sebenarnya kene cuba lebih baik lagi untuk menyakinkan semuanya dalam posisi yang menyakinkan.. Sama ada dilemma aku nak resign atau cabut itu terpulang kepada keadaan.. Sudah tiba masa kita lakukan yang lebih baik dalam hidup.

Ok, project utk 2010 adalah fasa penyesuaian.. Aku percaya mampu handle event terbesar bernilai lebih setengah juta.. buat masa ini focus utama adalah yang itu... dan partner akan start memasuki segenap pelusuk ruang yang ada ini segera yang mungkin.. Aku dah plan mende ni lama da, cuma tahun ni start implement... (sambil ketuk kepala.. apesal la lambat sgt.. mwahaha)

Utk 2010 juga aku tgh cleaning up all bad clusters.. kena sapu segala sampah sarap ni sebelum bertimbun. Tugas tukang cuci ni kenkadang agak rawan... Aku sedang belajar utk mencuci... rasa mcm dah bazir byk masa... adei....

Partner dari Indonesia dah start mengaum sampai masuk tv sana. Aku kagum dgn semangat beliau berjuang menentang pemerintah di mahkamah.. nk cerita lebih lanjut kurang sesuai masa ini. Terharu dgn jemputan beliau mengunjung jakarta utk bertemu dgn org mesia spt aku ini... Pada 29hb Jun 2010 adalah saat beliau dibebaskan dari tuduhan dan fitnah pemerintah sekaligus mengorak kembali mercu kejayaan di persada. Aku tumpang gembira buat sahabat..

:) Mmg x sabar nk gi Jakarta, byk expert internet marketer & hacker... adei... bila la boleh pegi ni... rasa mcm nak melompat je ke sana... hehehe....

Brunei... awek brunei cun woh... kaya pula tu... mwahaha... aku melalui company EZSB akan merintis perniagaan berasaskan ibadah qurban dan aqiqah di sana, segala sistem sudah develop di Malaysia.. aku cuma jadi consultant yang berjalan sana sini sambil enjoy hidup baru sebagai "expatriate class" yang pernah dibayangkan sebelum ini dalam minda..

Aku rasa mcm dah start terbang... iyelah.. semua ini dah ada depan mata mmg rugi aku x ambil semua ni.. xpa aku sibuk tahap cipan gaban sekalipun, at least aku capai level yang aku nak... aku da lenyapkan segala misteri imej PTD (pegawai tadbir diplomatik) kerana x perlu jadi PTD utk pergi Parlimen dan bertemu YB dgn eksklusif.. aku dah alaminya... dan x perlu jadi PTD utk urus event besar bernilai setengah juta pada 2009 dan juga 2010... aku dah buat dan akan ulanginya tahun ini... so apa class PTD ? i kick 'em out already...

Sekarang ni aku nak terbang jauh lagi.. siap bina empayar besar dalam hidup.. cuma kaki kanan aku masih kebas.. take time juga utk sembuh 100%... tgh jadi pakar strategi mcm Sun Tzu... aku lebih banyak mengira probabiliti & strategi di dalam minda... aku harap setiap hari, lebih banyak idea baru mendatang utk menyelesaikan puzzle ini... Sampai masanya... i am unstoppable.... :)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.