My new journey...

Kembali sibuk..
Bebaru ni jadi panel hakim pertandingan nasyid anjuran GEPIMA di Balai Budaya DBP (aku di tengah bersongkok berserba merah hitam). Penat menadah telinga mendengar 12 kumpulan dari pelbagai negeri. Yang kelakar dorang bawa lagu Sami Yusuf, Soldiers of Islam, Daud Wharnsby dan lain-lain dari munsyid tempatan.. Nampak sgt diorang dh langgar peraturan pertandingan yg mesti menggunakan lirik sendiri.

Macam biasalah, aku jadi perhatian.. hakim berbaju merah hitam bersongkok.. petah bicara dan serba serbi mengkomen sesuka hati... mcm juri AF la pulak.. mwahaha... apapun enjoy.. aku suka competition semacam ini.

Meeting & Dating..
Lantak lah sapa baca jurnal aku ni.. nk bgtau jugak yg aku dah start new life.. so mcm biasalah sibuk meeting dan dating sekali.. aku kalo bab tekel awek ni x yah cakaplah.. petik sekali berduyun mendatang... sbb tu aku xnak petik.. xmau main2 bab petik.. kene berhati-hati... :)

So mcm biasa aku sibuk meeting ke sana sini.. yg kat dalam forum tu berlambak nk berkenalan.. mcm lah aku spesies lelaki melayu terakhir.. ahakssss...

So sesapa nak dating dgn aku kene tepati ciri-ciri berikut :

  1. Bertudung dan menutup aurat
  2. Mesti ada degree atau lebih tinggi
  3. Bersemangat dan tidak mudah putus asa
  4. Boleh menyanyi... (sekadar bonus.. xleh nyanyi pun xpa) hehehe..
  5. Lain-lain akan difikirkan kemudian...
mwahahaha... :P

Aku rasa x lah keterlaluan sangat kot.. aku tgk yg datang tekel aku ni ada juga yang tgh buat master... mmg dasat nk lawan aku ek.. tercabar neh.. apapun aku suka orang yang 'genius' dan tidak terlalu serius.. kalo ada orang tu leh le dating dgn aku... kalo xde pun xpa... cuma bukan dating la, just lepak2 minum kopi... hehe...

Journey kali ini lebih adventurous rasanya... sampai satu masa aku dah jadi mcm budak universiti balik.. cumanya sibuk dengan kerja.. alahai.. x cutela kalo asyik keje manjang.. kita mesti balance life.. so lepas ni aku nk plan bercuti ke pantai timur sama ada tioman atau perhentian.. ngengenge...

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.