Hanya.....

Sakitnyer gusi bengkak dah dkt 3 hari.. mmg mulut tu xleh nk cakap banyak.. rs mcm kene shut.. seolah2 kene tutup.. hehe.. namun terbuka sbb takleh nk katup rapat akibat bengkak.. :P apapun aku masih gagah berani menempuhi saat2 kesakitan itu dgn penuh keinsafan..

Aku masih punya pancaindera dan tulang 4 kederat yang cukup baik ini.. masih berfungsi.. cuma Allah uji aku sementara dgn sakit gusi saja.. itupun dah rs sakit dan sedar amat.. apa agaknya org lain yang bebetul kene sakit sehingga maut..

Sesambil dgr lagu Finale ost The Kingdom 2007 aku mula merasakan betapa tenang dan damainya komposisi lagu ini.. buat aku lupa yg tgh menahan sakit..

Seriusly.. aku mmg suka Finale.. x mcm ost yang lain.. ia lebih menenangkan...

Setenang air di kali.. tidak terusik nyaman dan segar.. seolah-olah rerama yg bebas bertebangan.. ke mana jua.. bila-bila masa...

Dan aku lah yang mengharapkan agar rerama itu bebas dan menemui dunia yang luas ini..

Secara peribadi.. aku menganggap ia sudah menjadi satu anekdot sejarah yang cukup bermakna.. Mengenali hati.. memahami cinta.. menyakininya seolah-olah satu keabadian..

Mungkin persinggahan ini sementara cuma.. aku tetap yakin dan setia menghargai makna erti sebuah cinta... ia tidak mungkin boleh dijual beli.. tidak mungkin ditebus dengan apa jua.. rasa yang terlalu mendalam.. di lubuk hati.. ia adalah dasar.. sebuah kehidupan...

Aku ingin menyimpan rasa itu.. buat selama-lamanya... aku dambakannya.. berharap ia tidak akan dikhianati dan dilaknati.. aku hanya punya rasa cinta.. cebisan terbesar dalam hidup ini yang menjadikannya segalanya begitu beerti.. yang aku perjuangkan sebuah kesetiaan....

Begitu besar sekali.. aku tidak punya apa-apa lagi.. ingin ku simpannya dalam nafas-nafas terakhir ini.. ingin ku bawa menemuiNya..

Mampukah aku... bertahan.. menepis segala ombak badai yang menerpa.. terus menerjah sehingga aku tersungkur rebah jua...

Aku hanya bersuara dalam hati.. moga Dia memahami.. doaku menggunung tinggi... Aku hanya ada Dia.. ku mahu menemuiNya... moga ku aman.. selamat.. dan damai.. Hanya dengan kerana sebuah cinta....

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.