Rahsia Terbaik ★ 3 Elemen Terpenting Usahawan Internet


Alhamdulillah.. Sempat turun Kelantan untuk sesi sharing idea internet marketing bersama warga Pantai Timur dan ingin sekali meringkaskan apa sebenarnya yang saya buat sebelum ini sebagai seorang usahawan dan juga pencetus 'lean startup' company Ambassador Networks Sdn Bhd yang membantu pelbagai client B2B, B2C maupun B2G.

Firstly mengapa saya jadi usahawan ?

Soalan utama mengapa kita lakukan sesuatu perkara itu penting.

Sebagai contoh mengapa anda ingin kaya ? Untuk apa kekayaan itu digunakan ? Atau mengapa anda menubuhkan company bersama partner maupun shareholders yang lain ? Mengapa anda melabur dalam kaunter saham bskl ataupun unit trust ? Mengapa anda buat bisnes fizikal maupun bisnes digital topup tone excel dan sebagainya.

Ini semua adalah 'big why' yang mesti dijawab dengan jujur.

Namun jika 'big why' kita tidak cukup besar, atau sekadar 'duit' semata-mata maka bisnes itu tidak akan pergi jauh bila tidak dapat duit. 'Big Why' memerlukan passion, desire dan vision. Inilah usahawan perlukan sebenarnya. Contoh vision company 'Apple Inc' ialah 'Think Different'. Rasanya semua orang tahu vision Apple Inc cukup unik dan semua fans Apple sudah tentu mempunyai desire dan passion yang sama. Adakah bisnes anda mempunyai kekuatan sebegini ?

Di sini saya ingin sekali lagi share 3 elemen penting yang saya pernah hurai ringkas di dalam artikel Usahawan Berjaya sebelum ini. Saya selalu tekankan 3 elemen ini di dalam ceramah, seminar, webinar, class dan lain-lain tempat kerana ianya cukup penting. 3 elemen itulah yang membawa kepada kejayaan usahawan. Ianya tak lain tak bukan ialah :

1. MINDSET
2. SKILLSET
3. TOOLSET


Lihat 3 elemen tersebut sudah ada di dalam diagram DUTANAGA. Inilah yang kami share kan kepada rakan usahawan semua tentang elemen kejayaan hasil daripada case-study dan juga proven-method oleh para mentor bisnes yang lain. Kejayaan mereka ini diukur dari segi mindset yang hebat, skillset yang dahsyat dan toolset yang baik membantu bisnes mereka melonjak walaupun hanya guna 2 tools yang kami ajar di dalam video Naga.

1. MINDSET : DUTA
(Dreams + Unbreakable + Teamwork + Action)


Kejayaan bermula daripada mindset yang hebat. Antaranya termasuklah mempunyai 'dreams' atau 'big why' yang jelas. Malah tidak mudah berputus asa (unbreakable) kerana 'dreams' anda itu jauh lebih besar bermakna bererti dan terlalu penting untuk dilepaskan. Sesetengah orang berjuang sehabis baik untuk mencapai impian hidup mereka. Sebab itulah kebanyakan usahawan berani untuk menang dan juga berani untuk gagal (dare to win, dare to fail).

Di dalam class VIP DutaNaga kami terapkan bagaimana nak gunakan mindset jutawan yang betul, mempunyai dreams yang lebih 'evergreen' malah tidak mudah dipatahkan 'unbreakable' malah mempunyai pasukan bisnes sendiri yang hebat, mudah handle 'teamwork' sendiri dengan formula DutaNaga malah tindakan 'action' yang dinamik supaya bisnes anda tidak akan gagal malah semakin memecut hebat di hadapan.

Inilah rahsia mindset DUTA yang ada kami bekalkan dalam setiap diri usahawan.


2. SKILLSET : NAGA
(New Hybrid Marketing + Attractiveness + Guerilla Marketing + Approach Database)


Setelah memahami mindset yang betul maka step seterusnya adalah SKILLSET. Ianya adalah kemahiran sama ada dari segi taktik maupun teknik marketing. Kami bantu usahawan memperkasakan teknik marketing tanpa kos (zero-cost marketing) melalui NAGA.

Kebanyakan zero-cost marketing technique sememangnya memerlukan kombinasi channel percuma yang sedia wujud dalam Internet. Kami bongkarkan beberapa ciri 'hybrid marketing' yang terbukti proven-method berjaya mengurangkan kos malah meningkatkan margin keuntungan bisnes dengan pantas.

Manakala ciri 'attractiveness' adalah sebagai daya penarik dan pemukau pelanggan yang paling ampuh sepantas 10 saat untuk respons tindakan mereka kepada kita. Di sinilah elemen content marketing dimasukkan lebih kreatif.

Ciri 'guerilla marketing' membuka dimensi persepsi baru terhadap bisnes kita jauh berbeza dengan pesaing. Bila kita gunakan channel yang belum dikuasai pesaing di situlah 'unfair advantage' berlaku yang boleh kita gunakan kesempatan ruang dan peluang yang ada sebelum orang lain. Kami dedahkan banyak 'channels' yang berpotensi untuk bisnes anda meletops dengan cara yang lebih unik dan eksklusif.

Ciri 'approach database' memastikan bisnes anda dalam keadaan 'selesa' dengan berjuta database pelanggan yang targetted. Kebanyakan usahawan tak tahu mana nak cari database pelanggan mereka secara percuma. Di sini kami bantu dengan menyediakan banyak niche database yang sentiasa 'evergreen' malah boleh target di lokasi perumahan anda. Ini tidak mampu dilakukan melalui fb ads
sebaliknya ia perlukan formula NAGA untuk mengorek database mahal ini.


3. TOOLSET : DUTANAGA.COM

Setelah memahami elemen MINDSET + SKILLSET maka barulah kita dapat praktiskannya di satu sistem web paling revolusi di www.dutanaga.com membolehkan semua tindakan anda dapat dilihat secara lebih detail. Kesemua video teknik zero-cost marketing NAGA boleh dilihat di bahagian Access VIP Area setelah anda upgrade.


Ada 7 video full version Teknik 7 NAGA yang eksklusif untuk VIP sahaja. Boleh lihat bila-bila masa tak kira di mana jua, malah boleh diulang tayang sampai banyak kali untuk mudah faham dan praktis.

Anda tak perlu susah payah nak datang class jika tinggal jauh daripada Lembah Klang, ini kerana video ini sebagai pengganti malah lebih efisien jimat jika lihat di rumah semua video tutorial ini.

Dalam masa yang sama TOOLSET ini membantu usahawan meningkatkan 'branding' berbanding pesaing dan banyak IDEA bernas untuk grab jutaan database pelanggan sudah tersedia. Malah tak keterlaluan jika anda juga boleh buat duit dengan komisen sistem TOOLSET ini sepertimana ramai yang dah berjaya antaranya Uncle Zin :


Inilah peluang terbaik untuk buat duit santai di rumah. Di samping belajar teknik zero-cost marketing anda juga boleh raih ganjaran komisen lumayan. Best kan kalau setiap hari dapat RM500 ?

Cukuplah 3 elemen terpenting yang saya huraikan di atas untuk anda.

Jadikan MINDSET + SKILLSET + TOOLSET ini sebagai weapons paling dahsyat untuk anda menempuh semua pertempuran bisnes. 

Saya sentiasa doakan kejayaan anda.

Inilah sedikit sebanyak yang saya boleh share.

Selebihnya adalah TINDAKAN yang anda lakukan hari ini akan menentukan masa depan nanti.

Jika sudah upgrade VIP DutaNaga kelak boleh bertemu di dalam class eksklusif percuma setiap bulan bersama mentor saya.

Mesti havoc punya.....


Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.