My own plan or their plan ? Which one?

Im in dilemma again.. there is 2 ways that i have to choose.. whether in 'mega-creative' way or in 'super-advantage' mode for the next revolution. Im supposed to be a 'super-talented boy' if i catched all of them.. hehehe.. just kidding.. :)

Semasa terima skrol bachelor of shariah UM, niat aku nak further study dalam bidang Business Admin.. dengan kata lain MBA.. istilah femes member termasuk 'PTD' under Dato Najib yang mmg talented tuh.. Huh.. tinggal aku sorang je yang tak continue master.. siot.. aku menempuh jalan yang pelik².. orang igt aku jadi student setia di kalangan 'academician'.. tapi semua lecturer AIUM yg aku kenal dah gi Azhar continue PHD. (Tinggal sorang Prof. Dr Ab Mumin Ab. Ghani) Tunggu seme balik baru aku wat master kot.. ahaks...

Kenkadang hidup ini mmg pelik.. tapi bila fikir balik.. ada hikmahnya aku di sini.. kalo ikutkan dah lama ikut cakap mama continue master dan jadi anak manja.. :) bukan tak boleh continue tapi sengaja gatai sibuk sana sini, buat itu ini.. kononnya mahu buktikan kita ni sagittarian.. Kes ni sama saja masa jadi webmaster zaman muda-muda dulu.. nama LangBiru ni sejak zaman 2002 bersama Hijjaz, agaknya perangai ni masih belum berubah.. still gila-gila.. adakalanya orang yang unik itu sebenarnya 'gila'... gila kerja, gila cita-cita dan gila impian.. adakah ini satu bentuk gila yang positif ?

Semasa Thomas Alva Edison cipta lampu dekat 999 kali percubaan menyalakan mentol gagal.. orang kata dia ni gila.. buat sesuatu yang mustahil dan tak pernah orang buat... but.. kali yang ke 1000 percubaannya menyalakan mentol berjaya.. sekaligus merubah tamadun manusia hari ini dengan terciptanya lampu... Thomas A. Edison tak kata dirinya gila, tapi dia optimis menyatakan.. aku tahu 999 cara yang salah menyalakan mentol.. dan 1 cara yang betul menyalakannya.. emmm.. very optimism person..

Adakah anda se'optimism' dengan manusia yang memberi sumbangan pada tamadun manusia ini ?

Ini belum cerita bab sirah nabi.. seharusnya menginsafi diri.. So sama-samalah, kita berusaha untuk berjaya.. Dunia ini sementara saja, kejayaan sebenar adalah 'di sana'.. Mungkin dilemma aku tu boleh selesai bilamana kita tahu hakikat sebenar kehidupan.. Neway pilihan terbaik itu adalah untuk diri dan juga semua... :0

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.