Mencari peluang ke tanah suci...

Aku sedang merangka pelan untuk menunaikan haji di Mekah.. Aku juga sedang mempertimbangkan untuk membuka akaun tabung Haji dan menutup akaun ASW... Aku akan transfer sebahagiannya dan simpan duit untung ebiz dalam akaun tabung haji supaya lebih terjamin.

Kini mcm ada suatu yg perlu dilakukan, jika aku tak plan dari skrg adalah mustahil nak pegi Haji pada usia yang muda ini. Lagipun kalo bole simpan dgn cara autodebit ia cukup bagus dah tuh.. tapikan aku rasa tak perlu autodebit ni sbb kenkadang untung ebiz melebihi daripada apa yang boeh ditentukan.. insyaallah boleh capai target cepat kalo kita istiqomah..

Selain itu aku macam terarah pada satu peluang yang tak disedari.. mungkinkah aku akan ke sana lebih awal ? Semuanya ketentuan tuhan yang sukar ditafsir dengan mata kasar..

Mengumpul harta di samping membuat pahala... ini satu kerja jihad.. cumanya kene fikir dengan positif yang kita hidup ini sementara cuma, tiada gunanya harta yang bertimbun kalo pahala masih kurang.. sebab itulah kene seimbang dunia dan akhirat.. nak hidup bijak kenala fikir jauh ke depan..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.