Once in a Blue Funk ?

Itulah istilah orang yang berada di dalam situasi tahap 'bosan cipan'.. why ? sebabnya hari-hari tidak mencabar dan statik menyebabkan dunianya sama sahaja. Blue funk ni masalah 'boredom' kerana tiada perancangan aktiviti khusus.

Aku sekarang ni byk projek, tapi mood takda.. then menyebabkan tiada 'adventure' baru yang dapat diterokai. Ebookjutawan plak dah hampir siap, web Deonez pun dah ada prototype. Kenalah creative sket untuk meneruskan hidup dengan lebih ceria.

Dari segi duit, tiada masalah.. mmg sentiasa ada duit dan sedang bertambah dari masa ke semasa.. alhamdulillah.. cumanya agak 'bosan' tahap blue funk bila hari-hari sama sahaja. The same routine.. so kene membuat sesuatu yg pelik-pelik pasnih.. Dari segi kesihatan ok, alhamdulillah.. aku cuma kene bersedia untuk menjadi lebih bertenaga dengan menjaga makan dan minum supaya blood pressure tak naik dan paras cholestrol stable..

Bila sihat + berduit + masa banyak = KEBEBASAN HIDUP !!!

Itulah kehidupan sebenarnya.. menikmati sebaik mungkin dan mencipta kejayaan lebih dengan kebebasan... Aku jenis sagittarian ni mmg suka freedom, sbb tu suka menyendiri dan buat hal sendiri.. tiada siapa nak kata dan mengganggu.. At least aku tak menyusahkan orang lain dan membantu org lain yang sesuai jika mereka susah..

Nak tolong orang kene tolong diri sendiri dulu, supaya kita tahu limit kita sebenarnya di mana.. jgn tolong org sampai kita tak tertolong diri sendiri udahla.. jangan cari penyakit tetapi carilah yang sihat-sihat belaka.. barula kita akan menjadi manfaat utk orang lain..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.