Mood kerja vs mood cuti...

Dah beberapa hari aku busy dengan experiment di enetmind.com.. seronok pulak kerja sedangkan orang lain bercuti.. so semalam sempat layan 5 dvd movie.. ada 1 lagi belum sempat habiskan... aku rasa dalam 1 hari bole tgk 3 movie jer... pastu dah rasa mcm membazir masa aja krn alangkah baiknya focus kpd kerja underground....

Dulu semasa di era kebangkitan Pixel Impact aku pernah x tido 2 hari krn passionate dengan sistem website baru diberi nama CMS Mambo.. sekarang ni dah dinamakan Joomla.. so skrg ni kalo nak wat mcm dulu rasanya dah x sesuai... body pun dah tak seaktif dulu, kesihatan kene banyak jg skrg..

Lagipun kene kerja smart.. kerja sikit tapi hasilnya banyak... ini kene ada perancangan yang rapi.. dulu aku kerja semberono jer.. main taram.. skrg ni kita dah ada jadual dan schedule serta gantt chart yang akan guide segala project yang ada. Apa yang pasti hasil akan tetap ada.. walaupun sikit tetapi lama2 ia akan jadi bukit...

Apa kelebihan kerja di masa orang cuti ?

Lebih sunyi.. lebih aman.. dan lebih focus.. jalan raya pun x jem.. orang pun x ramai dan kepala tak terlalu banyak fikir sangat yang berat2... Mmg citarasa aku suka kerja dalam keadaan sunyi dan senyap... bukan bising mcm ayam bertelur riuh sekampung... hehe... Nanti aku nak pindah sentul, nak ada privasi yang hebat... aku nak focus workstation yang stable & reliable.. barulah dpt wat kerja dengan sepenuh hati... nak jadi webmaster sejati..

Aku dapat membayangkan income yang mencurah-curah masuk dalam akaun bank hasil dari kerja internet.. semua ini boleh dicapai.. dan sekarang aku dah merasai sebahagiannya... target aku rm10ribu sebulan dgn kerja passive income sebegini..

Ada produk yang bagus... sistem autoresponder yang produktif.. sistem viral yang efektif serta social networking yang besar... cukup 4 elemen ini maka aku sudah menghampiri kejayaan sptmana jutawan internet yang lain..

Moga tahun 2009 akan memberi lebih banyak tuah.. perjuangan ini masih baru bermula..

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.