Move forward... towards al-Falah !

Sehingga kini aku sudah mencipta banyak perkara yang mustahil dilakukan dalam hidup... Jika dibukukan kisah jurnal langbiru mungkin berdozen jilid mengalahkan ensiklopedia britannica.. kegagalan masa silam menyebabkan aku lebih cekal dalam hidup. Lebih berani dan lebih yakin pada diri sendiri.

Dulu aku keliru dalam soal-soal kehidupan, dan kini ilmu & pengalaman menjadi senjata utama di dalam medan perang yang mencabar ini. Adakalanya tersungkur rebah juga di medan pertarungan, namun bingkas bangun kembali melangkah ke hadapan menerobos halangan dengan penuh keberanian...

Kecekalan sebegini bukan mudah.. adakalanya kita terpaksa menelan segala kepahitan dan penderitaan yang tidak terbayang peritnya.. namun segalanya terpaksa ditelan, dihadapi dan ditempuhi walau tidak tertanggungnya lagi... umpama bilahan hari yang ntah kapan bila mahu menjadikan kita mangsanya...

Itulah pengalaman berharga yang menjadikan aku seorang yang setia pada impian walaupun berdepan dengan saat-saat getir kehidupan.. di mana kita menetapkan dunia ini sebagai wadah akhirat nanti.. berjuang sehabis baik di dunia dan meraih ganjaran akhirat yang kekal abadi..

Impian al-Falah ini mengatasi segalanya... bersumberkan redha Allah swt.. berusaha memperbaiki diri walau kita insan yang penuh kelemahan.. tanpa berputus asa pada rahmat dan rezeki tuhan.. insyaallah kita pastinya berjaya ke hadapan... :)

Tiada ulasan

Leave a Reply