Webmaster Malaysia ★ Bersama Melindungi dan Memelihara !


Selepas melancarkan Teknik 7 Naga untuk para usahawan kita tidak kira jenis bisnes kecil maupun besar kini ia menjadi 'trend' yang tidak dapat dielakkan lagi. Semakin ramai dan terlalu banyak soalan yang agak sensitif dan menggusarkan. Ia melibatkan keselamatan yang mana semakin ramai orang dalam maupun luarnegara ingin terjun dalam dunia underground ini.

Dari segi etika, hacker terbahagi kepada 2 kategori iaitu white hat hacker vs black hat hacker. Yang jenis white hacker ini lebih professionally driven untuk menguji dan membantu mana-mana entiti supaya loopholes maupun vulnerability system dapat ditangani dengan baik. Manakala black hacker ini jauh lebih merbahaya kerana ia tiada rules untuk totally criminal action yang bertujuan memudaratkan apa jua system.

Saya pernah terima aduan dari pelbagai pihak tentang keselamatan privacy dan ada juga yang kena songlap duit selepas terkena phishing site. Ini kerana mereka terlalu 'attach' dengan facebook dan get into deep personal dengan segala xtvt di facebook sampai rumah pun nak snap pic apatah lagi barangan berharga. Bila dah kena rompak barulah sedar mereka sudah 'expose' diri mereka kepada ancaman yang tidak disedari.

Selain itu, selepas dijemput oleh pelbagai organisasi kerajaan termasuk Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) saya berkongsi banyak isu sensitif yang perlu semua jabatan ambil perhatian.


Ia bukan sekadar reputasi nama baik organisasi tetapi sebenarnya mencerminkan kecekapan kita menghadapi banyak situasi getir di dalam facebook termasuk yang jenis 'provokasi' terutamanya. Isu panas halal cadbury maupun murtad apatah lagi isu pegang anjing.

Ini semua bukan kerja seorang dua. Ia adalah team pasukan yang jelas misi dan visi jabatan. Bila social media diurus dengan baik, meminimakan risiko provokasi, menghalang sebarang ruang kelemahan sekuriti maka dengan sendirinya kita ada masa yang cukup selesa untuk meneruskan pengembangan maklumat kepada masyarakat umum.


Kini saya dan mereka yang bersama Webmaster Malaysia akan meneruskan perjuangan dalam membantu lebih banyak usahawan terutamanya yang baru supaya lebih mudah untuk grab jutaan database terbaik di dalam facebook tanpa sebarang kos.

Ianya sudah memasuki fasa baharu 2015 dan kini pasukan ELITE kami sedang 'mengerjakan' code istimewa untuk anda nikmati kelebihannya tanpa bergantung pada sistem fb ads maupun sebarang 'paid advertising'.


Ini kerana cara baharu yang lebih awesome dan paling penting 'FREE ADVERTISING' kini sudah merentasi batasan. Kita boleh manfaatkan multi-platform sama ada web based maupun mobile phone di tangan anda. Kita tak perlu bersusah payah bergantung dengan sistem yang mahal. Kami akan tunjukkan cara mudah, pantas dan jimat.

Nak tahu lagi ?

Kami lebih gemar digelar sebagai 'Growth Hacker' yang membantu dalam meningkatkan bisnes usahawan kita. Namun, berapa kerat yang berani nak grab rahsia terbaik ini ?

Jika anda seorang yang berani.
Yang mahukan rahsia kejayaan.

Maka tidak dapat tidak, kita harus lebih kehadapan daripada orang lain.

Bak kata pepatah ;


Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.