2 years more... :)

Before 2012.. to achieve my goal.. my dream... pursue my financial freedom with my special ebiz model.. adakalanya menunggu itu suatu penyiksaan.. namun apabila kita sabar.. kita cekal dan tabah... sesungguhnya ia menjadikan hati ini lebih kuat menghadapi apa jua cabaran dalam hidup..

Sekarang ni aku sudah mempunyai rumah sendiri.. after memiliki kereta impian kini masa mengorak langkah mencari sebuah kerjaya impian pula... ya.. impian itu sepenuhnya akan direalisasikan dalam masa 2 tahun... aku memerlukan masa untuk menguasai teknik 'hebat' yang telah diberitahu mentor sejak 2 tahun lepas..

Sekarang masa untuk belajar mengembangkan 'network' sehabis baik mungkin... dari dalam dan luar.. sepenuhnya... adakalanya masa sebegini penting untuk pengalaman.. Aku mesti belajar dari pengalaman dalam peringkat 'management' agar tidak terlepas peluang menikmati 'journey' yang jarang orang lain boleh dapat...

Kita perlu belajar dari masa ke semasa.. inilah yang dikatakan pengalaman mengajarkan kita ilmu praktikal yang memberi kesan sepanjang hidup.. Sama juga spt pengalaman aku semasa menjadi guru di SAMTTAJ dan assistant manager di Yapeim tahun 2006.. Kedua-duanya telah melengkapkan aku sebagai seorang 'leader' generasi masa depan..

Namun masih belum cukup setakat itu.. aku masih belum mahu berhenti.. ada keseronokan yang tersendiri buat masa ini.. walau aku ditawarkan kerja lumayan di Brunei.. aku tetap di Malaysia yang istimewa ini.. bagi aku internet telah menafikan sempadan geografi.. no more passport or visa.. segalanya di hujung jari sahaja..

Insyaallah bila tiba masanya... aku akan bertukar sepertimana apa yang aku inginkan.. kerjaya impian.. dream career yang mahu digapai hebat oleh orang mcm aku ni perlu dengan kesabaran... x boleh terburu-buru manjang.. :)

Bayangkan 3 website dengan income rm2k seminggu.. Bayangkan dgn 10klist boleh generate RM10k sebulan.. segalanya dalam genggaman tidak lama lagi.. apa yang perlu ada masa, keyakinan dan kesabaran... :)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.