My Reminiscence.. like the old days..

Dulu-dulu masa kecik di sekolah SRK Seri Indra Perlis, aku rasa akulah orang yang paling 'gila' dalam sekolah.. hyperaktif lompat sana sini.. datang sekolah sekadar mahu bermain dgn kawan.. ya.. mahu bermain saja.. belajar ntah ke mana.. hehe.. paling syok main police n thief.. main tudung botol minuman fanta.. main bola sepak.. main basikal sebagainya..

Cikgu2 kenali aku sebagai budak yang nakal tapi bijak.. ya bijak kenakan rakan hatta guru sekali.. pernah juga kene rotan di perhimpunan dan denda macam2.. namun semua itu aku anggap mcm takde paper.. seolah2 'kecil' titik bengek.. tapi bila pk balik.. aduhai sure pening cikgu masa melayan aku waktu kecil...

Pernah aku terjun tingkat 1 dari balkoni.. semata2 nak lari dari kene serkup main2 police n thief.. member aku pun lompat sama.. sama gila.. aku ingat dia tu anak manja.. tapi cute.. haha.. walau apapun aku mmg suka kawan yang segila dgn aku.. susah nak cari kawan mcm tu lagi.. bertuahnya kalo aku dapat jumpa diorang balik...

Selepas insiden lompat balkoni tingkat 1, aku kene panggil dgn cikgu.. mcm biasalah dia memulas2 telinga aku ni mcm press handle motor... ada ka patut... org tgh syok lepas dari police n thief then kene serkup pulak dgn cikgu.. mmg telinga aku suka dijadikan sasaran.. agaknya cikgu aku ni geram kat muka aku yg cute tuh..

Mmg aku ni jenis boring dalam class.. iyolah main lebih best dari belajar.. balik sekolah je terus naik basikal bmx aku merayap merata tempat.. hatta sanggup berbasikal sensorang 5 kilometer jauh dari rumah semata-mata nak lepak kat shopping mall looking good.. beli keropok dan air gas.. hehe..

Mmg takde keje.. tapi itulah yg aku wat.. menjadikan diri aku lebih survival.. padahal nak beli keropok ada je kedai dekat 500meter.. tp suka lepak di bandar kangar tu yang buat aku sanggup berbasikal sensorang jalan jauh2 budak berumur 11 tahun cuba pecah rekod... kalo mama tau ni sure dia piat tinga aku... yela anak sulung kesayangan dia.. hehe..

Alangkah bestnya kalo aku boleh balik time dulu2... i wanna be free again... :)

Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.