Wahh.. 2010 bakal menjelang...

Tak sangka masa begitu pantas sekali berlalu.. rasa mcm baru januari 2009.. emm.. mungkin tahun ini yang paling banyak perkembangan.. permulaan untuk masa depan yang lebih luas.. semakin banyak perkara yang aku perolehi hasil daripada pengalaman. Sesetengahnya aku mampu menghargai segala nikmat tuhan yang dimiliki..

Aku bertuah memiliki apa yang diimpikan.. dan selebihnya adalah misteri tuhan untuk aku mempelajari betapa besarnya hikmah sebuah kehidupan.

Insyaallah tahun 2010 sudah ada gambaran kejayaan untuk aku bina.. sepertimana rerama yang baru keluar daripada kepompong.. melihat dunia dengan lebih jelas dan nyata.

Senario semasa banyak menjadikan aku seorang yang strategis.. berhadapan dengan 'uncertainty' dan 'unexpected event' menjadikan aku bertambah 'realist'... Kebanyakannya aku merancang dengan rapi dari segi aspek bisnes dan masa depan.

Rugilah orang yang x reti merancang masa depan.. sedangkan dengan segala kudrat dan doa mampu memberikan kehidupan yang lebih baik, tenang dan bahagia.

Dalam pemikiran aku kini lebih bersedia.. segalanya sudah berani untuk berdepan dengan apa jua cabaran mendatang.. datanglah sebesar mana pun ombak badai menerpa.. aku tetap berdiri megah di sisiNya...

Apabila kita mengetahui kemampuan diri untuk bangun semula mencipta sebuah kejayaan.. ia mampu memberi kekuatan yang istimewa, sepertimana kejayaan 2004 dan juga 2005.. 2 tahun yang sungguh beraneka rencah dunia.. aku masih di sini bersama impian.. ia mustahil untuk dimusnahkan...

Tahun 2010.. ia terus menjadi peluang untuk aku mencorak dunia yang lebih gembira dan hebat.. percaya bahawa aku mampu mencipta banyak kejayaan yang tak terduga.. mungkin di Malaysia dan mungkin di Brunei maupun di mana jua...

Selagi nafas ini masih ada... kita teruskan perjuangan tanpa henti.. bak kata pahlawan Kanang anak Langkau.. Agi Idop Agi Ngelaban !

Tiada ulasan

Leave a Reply