Persiapan Para Usahawan Menjelang 2016


Alhamdulillah... Sempat menulis di saat ini sedang menikmati masa rehat seusai habis program eksklusif DutaNaga di Seremban. Apa yang saya share dalam class memang eksklusif dan bertepatan dengan persiapan para usahawan menjelang 2016.

Memang banyak surprise kali ni.....


Mengapa 2016 sangat penting ?

Kerana ia penentu bisnes survive pasca gst dan tppa jika digazetkan. Malah banyak subsidi dalam bajet 2016 telah ditarikbalik. Sudah tentu ini menjadi cabaran yang teramat besar berbanding 2015. Malah yang lebih menggusarkan adalah lebih banyak vss scheme dibuka untuk mengurangkan pekerja di sektor perbankan. Kelihatan semua orang semakin berhati-hati dalam berbelanja.

Semua aspek sudah semakin 'skema' setakat ini.

Apakah nasib para usahawan pada 2016 nanti ?

Rahsia kejayaan bisnes sebebarnya  bukan pada banyaknya duit. Sebaliknya 80% kejayaan adalah daripada ATTITUDE. Dan ini saya boleh lihat pada kesungguhan para peserta dalam class saya memang sungguh luarbiasa.

  

Gambar yang sebelah kiri ini beliau dari Kelantan hadir ke class saya di Seremban tempoh hari dengan berkerusi roda dan dalam proses pemulihan accident yang kronik. Manakala gambar di sebelah kanan pula antara peserta saya yang paling 'otai' berusia 73 tahun hadir dan completekan semua silibus Teknik 7 Naga. Memang dahsyat kesungguhan Nenek 'Naga' ini dan saya belajar something daripada mereka semua yang sebenarnya sungguh luarbiasa hebat.

Mengapa mereka mampu lakukan apa yang orang biasa tak mampu ?

Jawapannya adalah ATTITUDE.


Ada yang nak berjaya dan sanggup buat apa saja untuk capai kejayaan itu. Mereka ini adalah 'Fighter' dalam bisnes masing-masing. Tak kenal usia dan tak kenal pangkat. Sebab bila ATTITUDE mereka bersatu hati, matlamat jelas dan semua jalan di hadapan akan diredah tanpa gentar lagi.

Inilah sebenarnya yang kita perlu lakukan. Mencari the right ATTITUDE itu penting. Belajar dan terus belajar tanpa henti. Mencari guru yang boleh 'polish' bakat softskills dan hardskills sekaligus bakal memudahkan lagi jalan kejayaan.

Jawapan kepada 2016 sebenarnya bermula daripada sekarang.

Kita tak boleh buang masa begitu saja. Melihat orang lain mencapai kejayaan luarbiasa itulah tanda kita perlu kejar ILMU seperti mereka. There is no shortcut.... Semua orang perlu belajar selagi masih nyawa dikandung badan.

Alhamdulillah... mentor saya sudi turut serta dalam class eksklusif  dan maybe terakhir bersamanya.. memandangkan beliau juga ada beberapa company yang menjadi client besar pada peringkat asia tenggara. Saya rasa cukup bersyukur diperkenalkan dengannya... Belajar macam mana nak urus bisnes dan kembangkan bisnes semuanya dalam kepala mentor saya ini.

Saya hampir menjimatkan RM100,000 kerana ILMU yang dibongkarkannya sehingga mampu melonjakkan program DutaNaga tanpa sebarang geran kerajaan maupun pembiayaan kewangan daripada mana-mana pihak. Just only extraordinary business startup.

Nak tahu rahsianya ?


Start download video NAGA lebih powerful untuk masa depan anda !




Tiada ulasan

Leave a Reply

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.